Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
September 06, 2010, 02:19:45
Startpagina | Help | Inloggen | Registreren | Home Website
Berichten sinds je laatste bezoek
Nieuws:
Bewust opvoeden is een onderdeel van Kernkind.
Diana Annegarn helpt gezinnen en bedrijven om dieper in te gaan op de behoefte van het kind. Door samen te werken aan groei en verandering die door het kind in werking wordt gezet, zijn we in staat ruimte te maken voor het kind van nu. Diana heeft de Kernkindvisie geschreven en leidt mensen op deze visie over te dragen aan anderen.
Meer lezen>>

Gratis e-boek ontvangen over het gezin van nu?
Schrijf u nu in voor onze E-zine

klik hier

Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Ouders  |  Spiritualiteit  |  Topic: Hoe spiritueel ben jij? 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] | Omlaag Print
Auteur Topic: Hoe spiritueel ben jij?  (gelezen 1697 keer)
Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Gepost op: Januari 21, 2009, 05:24:05 »

Omdat heel veel ouders met spiritualiteit bezig zijn ben ik benieuwd naar jullie spirituele ervaringen.

Hoe spiritueel ben jij?

Ingrid
Full Member

laat de zon elke dag schijnen

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 21, 2009, 07:08:22 »

Hoi Diana,

daar moest ik wel even over nadenken want ik vind het begrip spiritueel een grote betekenis hebben in vele opzichten
In de Dikke van Dale betekent het:  de geest, het niet stoffelijke

ik ben eigenlijk mijn hele leven al spiritueel alleen ben ik daar pas sinds 3 jaar achter waarvan het laatste jaar volledig van bewust! Wink

Door onze zoon ben ik gedwongen om mijn leven onder de loep te nemen en mijn kijk op bepaalde gebeurtenissen te herzien. 
spiritueel ja ..ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde en dat de overleden mensen overgaan naar het hiernamaals en dat je zeker nog contact met hen kan maken door gedachten.
Ik heb met mijn eigen ogen gezien dat mijn zoon contact had met zijn overleden opa die hij nooit lijfelijk heeft gekend! Cheesy
Sindsdien ben ik ook niet meer bang voor dit doort ervaringen
Ik voed Denzel dan ook op met de gedachten dat als men dood gaat je stoffelijk lichaam naar een andere plek gaat en slechts het omhulsel, je lichaam wordt begraven of gecremeerd.
Ook dat als je dood bent je dan met je gedachten contact kan maken met de overleden persoon.
Ik heb met hem dan ook de afspraak dat als een van ons dood gaat wij elkaar toch zullen opzoeken door elke dag aan elkaar te denken me je hartje. halo

ik heb sinds een aantal maanden een eigen praktijk en ook daar kom ik elke keer in aanraking met bijzondere mensen en kinderen die spiritueel in het leven staan.

voor mij en mijn gezin betekend spiritueel, verder kijken dan je neus lang is en proberen te achterhalen wat een klacht, een sombere bui, bepaald gedrag ons wil zeggen.
en natuurlijk ons geloof dat het na de dood niet ophoudt!

liefs Ingrid 005

Ingrid (34) en getrouwd met Erik (43) en trotse moeder van Denzel van 5 jaar.

"Geluk is de kunst om met de bloemen die je hebt een mooi boeket te maken"
jet
Jr. Member
**

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 21, 2009, 08:59:04 »

het spirituele heeft me altijd al getrokken maar er eigenlijk nooit iets mee gedaan
want bij ons was het altijd doe maar gewoon dan doe je gek genoeg
Een aantal jaren geleden kwam ik met een meisje in contact, die heel spiritueel bezig was en dat boeide me enorm,
Toen mijn schoonvader op sterven lag heb ik wonderbaarlijke dingen meegemaakt
Ze zeggen dat als je op sterven ligt je ook meer "ziet"
Hij lag op zijn bed thuis en zwaaide vaak naar "iemand" maar als we dan keken dan zagen we niemand voor het raam langslopen
We vroegen dan wel eens tegen wie zwaai jij?, dan zei hij zie je die man of vrouw niet? die zwaait naar mij
Een paar dagen later begon ie ineens te lachen tegen de "zolder"Huh?? en hij zwaaide weer
Hij had tranen in zijn ogen van emotie en zei alleen och och och
Kijk pa en ma staan daar en ze zwaaien naar me
Ik vond dit zo wonderbaarlijk. Heb altijd wel geweten dat er meer was tussen hemel en aarde
Als klein meisje heb ik wel eens witte schimmen gezien op mijn slaapkamer en was doodsbang
want die schimmen hadden geen ogen.
Ik had het veel met mijn kennis over het spirituele en over gevoelens
Ik kreeg kinderen en dat bleken dus nieuwetijdkinderen te zijn en volgens dat medium zou mijn vader vaak bij de kinderen zijn
Mijn dochter heeft een hele periode gehad dat ze snachts wakker werd, ze zei dan dat ze werd geroepen
Mijn kennis zei tegen me dat ik moest vragen of ze in vrede heen wilden gaan, als er een entiteit was want mijn dochter was erg bang
Ze zei vergeet niet "gedachten zijn krachten"
Het heeft geholpen
Mijn kinderen spiegelen dus mijn gedrag en ik was eigenlijk genoodzaakt om mijn gedrag te veranderen ( ben eigenlijk wel een stresskip)
Zo ben ik hier op het forum geraakt en na wat ik allemaal las wist ik wat me te doen stond

Dus de vraag, hoe spiritueel ben jij?
vind ik best een lastige vraag
Ik werk eraan om bewuster te leven, dichter bij mijn gevoel te komen, meer op mijn intuitie leren te vertrouwen
Soms gebeuren hier dingen in huis en soms weet ik dat mij pa een groet komt brengen
Ik ruik hem soms, en heb soms het gevoel dat ik niet alleen ben, (geen angstig gevoel)
Sommigen zeggen wel es wat heb jij een scherpe antenne hihi
Maar ik heb nog ontzettend veel te leren op spiritueel gebied en sinds 3 maanden ben ik ervan overtuigd dat dit mijn weg is, ik moet wel, vanwegen de kinderen maar ook voor mijn gevoel
Ik ga zaterdag reiki1 doen maar ben van plan om nog meer cursussen in de toekomt te gaan volgen

005  jet

We worry about what a child will become tomorrow, yet we forget that he is someone today.
Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 21, 2009, 09:56:25 »

Bedankt voor jullie reacties. Mooi he hoe kinderen ervoor zorgen dat ouders zich spiritueel gaan openen? Nieuwetijdskinderen helpen ouders om zich bewust te worden. We moeten dit wel omdat het ons verder brengt naar de volgende fase in ontwikkeling. Ze helpen ons groeien.

Ook tijdens overlijden hoor ik veel verhalen van mensen die hele mooie dingen hebben meegemaakt. De dood en geboorte zijn wel hele spirituele momenten vinden jullie dit ook?

Sigrid
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: Februari 23, 2009, 03:10:20 »

Mee eens. Ik beschouw de geboorte van mijn dochter als de meest spirituele gebeurtenis uit mijn leven. Ineens werd ik me ervan bewust dat ik deel uitmaakte van iets groters, iets enorms; ik voelde me innig verbonden met de bomen die diep in de aarde wortelen, een met de aarde zelf, de natuur; een levenbrenger, een schakel in de keten van het leven zelf.

Sindsdien sta ik anders in het leven; veel dichter bij mijn kern. Oppervlakkige dingen waaraan ik voordien waarde hechtte, heb ik zonder spijt losgelaten, dat was alleen maar een logisch en voor de hand liggend onderdeel van het proces.
Voor mijn gevoel heb ik heel lang geslapen, en ben ik 5 jaar geleden pas wakker geworden.
Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Antwoord #5 Gepost op: April 07, 2009, 05:39:14 »

Mooi! 008

Yvonne Jansen
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 23, 2010, 12:52:16 »

Spiritualiteit vormt voor mij een uitermate belangrijk onderdeel naar bewustwording. Mijn bewustwording en daarom ook de bewustwording van mijn kinderen.
Je ogen openen en met een diepere, opener blik je leven in kijken is belangrijk en daar kan je voor kiezen als je dat wilt.
Ik merk dat mijn kinderen enorm open staan voor spiritualiteit. Alsof het een tweede natuur is. En dat is hét, alleen wij als ouderen zijn weer naar de natuurlijke staat aan het terugkeren.

Dat belooft nog heel wat moois, met onze kinderen!

warme groet Yvonne  005
Pagina's: [1] | Omhoog Print 
Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Ouders  |  Spiritualiteit  |  Topic: Hoe spiritueel ben jij? « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte