Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
September 09, 2010, 03:44:17
Startpagina | Help | Inloggen | Registreren | Home Website
Berichten sinds je laatste bezoek
Nieuws:
Bewust opvoeden is een onderdeel van Kernkind.
Diana Annegarn helpt gezinnen en bedrijven om dieper in te gaan op de behoefte van het kind. Door samen te werken aan groei en verandering die door het kind in werking wordt gezet, zijn we in staat ruimte te maken voor het kind van nu. Diana heeft de Kernkindvisie geschreven en leidt mensen op deze visie over te dragen aan anderen.
Meer lezen>>

Gratis e-boek ontvangen over het gezin van nu?
Schrijf u nu in voor onze E-zine

klik hier

Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Bewust opvoeden  |  Spiritualiteit en spel  |  Topic: Kinderyoga 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] | Omlaag Print
Auteur Topic: Kinderyoga  (gelezen 3694 keer)
Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Gepost op: Januari 21, 2009, 05:26:56 »

Wie heeft zijn of haar kinderen op kinderenyoga en wat is jullie ervaring? Kinderyoga heeft spiritualiteit gecombineerd met lichaamsbeweging alhoewel yoga toch redelijk geaccepteerd wordt en niet altijd als spiritueel wordt gezien. Er is ook nog holistische kinderyoga. Ik ben benieuwd wie zijn of haar kinderen op kinderyoga heeft? Het is goed voor de geaardheid van het kind maar ook voor zelfvertrouwen, eigenwaarde en zelfliefde.

Jade
Full Member

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 23, 2009, 10:01:33 »

interessant diana...kan je mss wat meer uitleg geven over holistische (kinder) yoga hoe moet ik dat zien mm mm kan je mss wat voorbeelden van oefeningen hierover geven Huh Huh

Oppasmoeder van: Joes 8 Sipke 7
I love Kids, tante van Elora 20 Leander 18 Melvin 11 Sander 8 Mitchel 4
Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 23, 2009, 10:24:45 »

Ik heb de info gekregen van een leerling. Hier is een link deze mensen hebben het in het leven geroepen.

http://www.holistischekinderyoga.nl/

Jade
Full Member

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 23, 2009, 10:33:18 »

helemaal SUPER!!! bedankt diana

Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 23, 2009, 10:47:35 »

Leuk he? Iets voor jou?

Jade
Full Member

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 23, 2009, 10:50:21 »

mm ja wie weet, mss ooit wél...ik heb en voel wél steeds meer dat ik ook iets en wil gaan doen met de nieuwetijdskinderen van NU  bb': ik heb de link in ieder geval opgeslagen in mijn favorieten...mss komt het nog eens van pas...allen wél jammer dat het niet direct bij mij in de buurt is voor mogelijke opleidingen   007

Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Antwoord #6 Gepost op: Januari 24, 2009, 06:07:50 »

Erg leuk toch? Er zijn zat mensen nodig die met de kinderen van nu willen werken. Kinderyoga is echt leuk! Hele leuke spelletjes voor hun zelfvertrouwen en leuke oefeningen om te gronden en aarden en te leren concentreren.

Jade
Full Member

« Antwoord #7 Gepost op: Januari 24, 2009, 08:03:31 »

happy;/dit soort dingen vind ik ook juist nu zo mooi en belangrijk voor de nieuwetijdskinderen van deze nieuwe tijd  happy:// wie weet...wat ik eerste wil doen en binnenkort ga doen is een Aura-Chakrahealing cursus hier bij mij in de buurt om ook zeker voor de nieuwetijdskinderen van NU te te kunnen passen 007

Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Antwoord #8 Gepost op: Januari 25, 2009, 11:35:35 »

Wat goed, leuk joh. Ik zie het wel als iets van de toekomst. Veel mensen gaan weer met hun hart werken als het om kinderen gaat. Dat zou een hoop kinderen ten goede komen.  happy://

Corinne
Newbie
*

« Antwoord #9 Gepost op: Februari 03, 2009, 12:35:22 »

Hoi Diana,

Ik geef zelf  af en toe yoga op de bso bij mij. De kinderen vinden het heel fijn, vooral de oefeningen van dieren en de boom doen ze graag. Ze worden er heerlijk rustig van en hebben er behoefte aan. Ik draai ook rustige muziek ,toverlampjes aan en op het laatst  lekker gaan  liggen op het yogamatje en sommige kk. vallen dan ook in slaap. Mijn ervaring is dat kk. het vaak "druk hebben" en ze hebben dan behoefte aan een stukje rust, zodat ze even niets hoeven. Ook ben ik bezig mijn eigen spirit. praktijk op te zetten waar ik kk. individueel kan begeleiden door o.a. yogaoefeningen en nog veel meer. Wil je meer info dan kan je me mailen.

Groetjes, Corinne 008
Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Antwoord #10 Gepost op: Februari 03, 2009, 06:23:00 »

Hoi Corinne

Ik heb inderdaad meer verhalen gehoord over kinderyoga in de kinderopvang. Goed om te horen dat het daar steeds populairder wordt.

Warme groet,
Diana

Jeannette
Kernkind

Kernkindcoach

« Antwoord #11 Gepost op: Juni 09, 2009, 03:08:34 »

Ik geef deze week op verschillende bso groepen kinderyoga.
dat is i.v.m bso thema week bij ons, en toen hebben ze aan mij gevraagd of ik dat wilde doen.
Het gaat over gezond eten en bewegen.

Vind het erg leuk om te doen, en kinderen zijn ook superenthousiast  008
Kan het alleen geen kinderyoga noemen, omdat niet alle ouders willen dat hun kinderen daaraan meedoen.
Dus nu doe ik gewoon allerlei spelletjes, wel wat dichtbij de kinderyoga ligt.

kernkindcoach in traumaverwerking
Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Antwoord #12 Gepost op: Juni 09, 2009, 10:43:58 »

Leuk project. Misschien een idee voor meer kdv's?

Jeannette
Kernkind

Kernkindcoach

« Antwoord #13 Gepost op: Juni 09, 2009, 11:02:06 »

ja het is een erg leuk idee, er komt ook iemand langs alle groepen om over gezond eten te vertellen, en gaat ook koken met de kinderen.

leuke combi samen met de kinderyoga.

En de kinderen van de bso vinden de spelletjes zo leuk, dat ze die ideeen ook meenemen naar school.
Ik zei gewoon dat ze eens met masseren moeten beginnen in de klas, en dat vonden ze een goed idee  lach

kernkindcoach in traumaverwerking
Pagina's: [1] | Omhoog Print 
Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Bewust opvoeden  |  Spiritualiteit en spel  |  Topic: Kinderyoga « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte