Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
September 07, 2010, 09:21:37
Startpagina | Help | Inloggen | Registreren | Home Website
Berichten sinds je laatste bezoek
Nieuws:
Bewust opvoeden is een onderdeel van Kernkind.
Diana Annegarn helpt gezinnen en bedrijven om dieper in te gaan op de behoefte van het kind. Door samen te werken aan groei en verandering die door het kind in werking wordt gezet, zijn we in staat ruimte te maken voor het kind van nu. Diana heeft de Kernkindvisie geschreven en leidt mensen op deze visie over te dragen aan anderen.
Meer lezen>>

Gratis e-boek ontvangen over het gezin van nu?
Schrijf u nu in voor onze E-zine

klik hier

Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Ouders  |  Werken en opvoeding  |  Topic: ik wil graag stoppen maar het kan niet 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] | Omlaag Print
Auteur Topic: ik wil graag stoppen maar het kan niet  (gelezen 1517 keer)
Irene
Newbie
*

« Gepost op: September 09, 2009, 02:34:32 »

Hallo allemaal,

Ik ben moeder van twee dochters (1 van bijna 2 en 1 van 3 maanden) en werk 2 dagen in het voortgezet onderwijs. Ik vind het echt verschrikkelijk om te moeten werken. Allereerst vind ik het werk niet leuk, het kost me heel veel energie om in een omgeving te werken waar ik me niet prettig voel. Daarbij komt dat ik heel graag fulltime thuis zou willen zijn voor mijn kindjes. Helaas kunnen we ons dat momenteel financieel niet veroorloven. Ik vind het erg moeilijk om hiermee om te leren gaan. Ik moet mezelf werkelijk naar mijn werk slepen en ik lig er nachten wakker van. Ik weet dat er iets anders voor mij aan zit te komen. Ik denk nl. dat ik in de toekomst een eigen praktijk ga krijgen. Ik weet niet nog precies hoe dit eruit gaat zien maar het heeft in ieder geval te maken met alternatieve geneeswijzen en psychosociale hulp. Ik heb al vanalles gedaan op dit gebied aan opleiding. Ik voel me op dit moment nog niet zeker genoeg om een praktijk te starten en ik vind dat ik ook nog onvoldoende opleiding heb, maar ik weet zeker dat het goedkomt. Maar mijn droom op dit moment is dus dat ik kan stoppen met werken en me volledig kan richten op mijn twee kinderen. Daarnaast zou ik dan heel graag mezelf meer willen verdiepen in het werk wat ik later wil gaan doen. Helaas kost mijn baan me zoveel energie dat ik daar vaak geen ruimte meer voor kan vinden. Ik voel me erorm vervelend hierom en ik ben eigenlijk al heel erg blij dat ik alles hier zo eens neer kan zetten.

Liefs van Irene
AV
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: September 09, 2009, 06:29:40 »

hallo Irene
Ik begrijp heel goed wat je bedoeld,mijn man werkt ook in VSO en heeft t er al jaren te zwaar.Ook hij wil wat anders maar het kan niet want hij heeft niets anders geleerd!
Jij hebt daarentegen andere papieren!Ik eveneens voor gesprekstherapie maar ook ik vind mezelf niet goed geschoold genoeg en voel me er te onzeker voor op dit moment.Ik begrijp je worstelingen en dat het veel energie kost.Het moeten.....wat je eigenlijk niet wilt moet of accepteren worden of ombuigen maar er net tussen in is gewoon rot
Sterkte ,Miek
Anneke
Kernkind

Kernkindcoach

« Antwoord #2 Gepost op: September 10, 2009, 12:00:27 »

Bespreek je dit ook met je man? Die kunnen heel nuchter zijn en dit anders bekijken. Mischien zien jullie dan samen mogelijkheden? Om even helemaal te stoppen. Wie weet wat nog kan?

Heel veel succes en sterkte.

moeder van Toon 5 Noud 3,5 en Luuk 1,5 jaar.
Irene
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: September 10, 2009, 12:33:31 »

Ja zeker, ik heb het er vaak over met mijn man. Hij gunt mij het van harte om te stoppen met werken maar het kan financieel echt niet momenteel. Hij werkt maar 4 dagen en dan doen we bewust zodat hij 1 dag bij de kinderen thuis is. Hij vind dat heerlijk en ik vind het ook fijn dat hij dat wil doen. En 1 dag gaan ze naar mijn moeder, dus qua opvang is het echt heel goed geregeld. Ik vind het zelf alleen erg moeilijk om mijn energie goed te kunnen verdelen. Als ik thuis kom van mijn werk ben ik zo moe dat ik er niet optimaal voor de kinderen kan zijn. En in het weekend ben ik al vaak bezig met mijn werk en dat komt ook niet ten goede aan de sfeer. Er zijn vaak dagen dat ik het kan accepteren, ik doe het ook juist voor de kinderen zodat we het allemaal kunnen redden thuis, maar het zou zoveel beter voelen als ik dan werk naar mijn zin zou hebben. Ik ben echt volop aan het nadenken wat ik het beste kan doen. LIefst zou ik al iets voor mezelf beginnen maar ben er geloof ik nog niet klaar voor. Ik wil ook heeeel graag met nieuwetijdskinderen werken dat trekt mij bijzonder. Ik ben zelf hooggevoelig en mijn twee dochters ook denk ik al zijn ze nog zo jong dat ik het nog niet goed kan beoordelen. Maar in ieder geval, ik wil heel graag een eigen praktijk op zetten al weet ik nog niet precies hoe ik dat vorm moet gaan geven. Ik heb Klassieke Homeopathie gestudeerd maar heb de studie niet afgemaakt vanwege de geboorte van mijn kinderen. Daarnaast heb ik een Medische opleiding gedaan voor de medische basiskennis. Een counselling opleiding, een SPW opleiding en een docent Omgangskunde opleiding. En nu wil ik nog de opleiding bloesemtherapie van Bram Zaalberg gaan volgen, dit spreekt mij bijzonder aan. Ik heb het gevoel dat ik er wel kom, maar ik voel me momenteel zo vast zitten in mijn werk wat ik al 6 jaar met tegenzin doe. En dan kijk ik naar mijn twee dochters en denk ik van: laat ik jullie nou achter voor zulk werk??? Waar ben ik mee bezig? Zo fijn dat ik hier mijn gevoelens eens kwijt kan.

Liefs Irene
Jade
Full Member

« Antwoord #4 Gepost op: September 10, 2009, 12:57:26 »

Beste Irene, klinkt mss stom, maar ff een vraag waar woon jij??? mm

zo ben ik namelijk opzoek naar leuke en gezellige mensen die bewust zijn omtrent de Nieuwetijdskinderen en weten hoehet is om hooggevoelig te zijn om indien mogelijk iets op te kunnen starten op dit gebied voor de kinderen van NU deze tijd....

zo heb ik zelf ook al jaren het idee om een vorm van een kinderdagverblijf op te starten juist specifiek voor de Nieuwetijdkskinderen, zelf ben ik ook zeker weten een Nieuwetijdskind, hooggevoelig en zou wat meer juist willen betekenen voor deze kinderen zodat ze zich goed en beter begrepen voelen en ze vooral zichzelf kunnen zijn... verder heb ik geen opleidingen op dit gebied ervoor, maar als ik de kans krijg en in de gelegenheid ben, zou ik SPW willen gaan doen.

vriendelijke groet Jade 005

Oppasmoeder van: Joes 8 Sipke 7
I love Kids, tante van Elora 20 Leander 18 Melvin 11 Sander 8 Mitchel 4
Irene
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: September 10, 2009, 01:24:47 »

Hoi Jade,

Ik woon in Amersfoort en jij? Enne klinkt helemaal niet stom hoor  007. Wat een ontzettend leuk idee! Ik wil ook al tijden iets opstarten alleen heb ik nog nooit gedacht over een kinderdagverblijf. Ik heb zelf wel jaren op een dagverblijf gewerkt maar vond het daar zo vreselijk dat ik toen al besloot om mijn eigen kinderen er nooit te brengen. Daarom vind ik jou idee heel erg goed, ik denk dat er een zeer grote behoefte is aan dit soort kinderopvang. Even een vraag: waarom wil je SPW gaan doen? Ik heb zelf ook SPW gedaan o.a. maar heb hier zelf niet veel aan gehad. Als je graag wilt werken met Nieuwetijdskinderen waarom ga je dan niet bijv. de opleiding Holistische Kindertherapie doen?

Liefs Irene
Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Antwoord #6 Gepost op: September 10, 2009, 08:48:49 »

Heel bijzonder maar ook heel zonde als je zoveel mooie diploma's hebt en dat je dan werk doet wat je niet bevalt.  cry

De wereld zit vol mooie mensen met bijzondere talenten. En veel talent gaat verloren omdat mensen geleerd hebben dat ze "moeten". Altijd maar luisteren naar wat er "moet" (aangeleerd gedrag) in plaats van waar onze hart ligt. Geld is waarde. Iedereen is het waard om geld te ontvangen voor de waarde in je hart.

Misschien kun je hier eens kijken
www.kernkind.nl
www.kinderopvanganders.nl

Jade
Full Member

« Antwoord #7 Gepost op: September 10, 2009, 09:59:09 »

Hoi Jade,

Ik woon in Amersfoort en jij? Enne klinkt helemaal niet stom hoor  007. Wat een ontzettend leuk idee! Ik wil ook al tijden iets opstarten alleen heb ik nog nooit gedacht over een kinderdagverblijf. Ik heb zelf wel jaren op een dagverblijf gewerkt maar vond het daar zo vreselijk dat ik toen al besloot om mijn eigen kinderen er nooit te brengen. Daarom vind ik jou idee heel erg goed, ik denk dat er een zeer grote behoefte is aan dit soort kinderopvang. Even een vraag: waarom wil je SPW gaan doen? Ik heb zelf ook SPW gedaan o.a. maar heb hier zelf niet veel aan gehad. Als je graag wilt werken met Nieuwetijdskinderen waarom ga je dan niet bijv. de opleiding Holistische Kindertherapie doen?

Liefs Irene

Beste Irene
Ik woon aan de andere kant van Nederland aan de Kust bollenstreek in de buurt van Haarlem...ik heb zelf nog geen flauw idee omtrent mijn opleding SPW wat ik wellicht zou willen doen, gezien het feit weet ik alleen dat je dat wellicht nodig zal hebben, dus geen idee of men voor het opstarten van zo'n kinderdagverblijf vrij bent, verder heb ik er nog niet veel aan uitgezocht, maar zou het zeker wel cool vinden....

groet Jade

Heel bijzonder maar ook heel zonde als je zoveel mooie diploma's hebt en dat je dan werk doet wat je niet bevalt.  cry

De wereld zit vol mooie mensen met bijzondere talenten. En veel talent gaat verloren omdat mensen geleerd hebben dat ze "moeten". Altijd maar luisteren naar wat er "moet" (aangeleerd gedrag) in plaats van waar onze hart ligt. Geld is waarde. Iedereen is het waard om geld te ontvangen voor de waarde in je hart.

Misschien kun je hier eens kijken
www.kernkind.nl
www.kinderopvanganders.nl

Beste Diana, dit vind ik ook zeker een goed alternatief, maar de opleidingen zijn vrij prijzig wat betreft ik erover gelezen heb....

op www.kinderopvanganders.nl  zie ik bij de kinderopvang dat er nog geen vestigingen in Nederland zijn, is daar een mogelijkheid toe om met kennis van de kinderen zonder opleidng iets aan te doen?Huh Wat mijn intresse wekt en ik interessant vind is met een aantal bewuste mensen die weten over hooggevoeligheid en de nieuwetijdskinderen om zo'n kinderdagverblijf dus op te starten, in mijn 1tje kan ik dit niet en zo heb ik ook wellicht meer geld nodig en een locatie wat gezien bereikbaar is in een staal van zo'n 10 km, want zou het wel op mijn fiets moeten doen of goed met openbaar vervoer bereikbaar zijn....

Oppasmoeder van: Joes 8 Sipke 7
I love Kids, tante van Elora 20 Leander 18 Melvin 11 Sander 8 Mitchel 4
Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Antwoord #8 Gepost op: September 11, 2009, 06:58:01 »

Ik heb zelf met kinderopvang gewerkt. Mijn persoonlijke ervaring heeft ertoe geleid dat ik Kernkind heb neergezet. Niet iedereen die spiritueel is, is hetzelfde. Daar heb je toch allemaal verschil in. Ervaring blijkt toch dat blokkades altijd een rol spelen. En juist als mensen heel gevoelig zijn lopen deze blokkades wel eens tegen elkaar aan. Iemand die een mooie spirituele visie had liep toch vast met de leidsters die het in theorie allemaal wel snapte en aanvoelde maar in praktijk er niets van bakte. Omdat mensen blokkades hebben en zodra er angst is het spel is zijn niet alle mensen bereid deze angst te zien en soms willen ze het wel maar lukt het niet. Zeker het werk met kinderen maakt heel gevoelig omdat het heel veel mensen herinnerd aan hun eigen kindertijd.

Een aantal mensen die heel spiritueel zijn hebben een hele mooie missie om kinderen te helpen. Maar instanties zoals kinderopvang en onderwijs zijn toch heel sterk afhankelijk van de maatschappij. Het is heel moeilijk om je eigen missie uit te dragen bij bedrijven die helemaal afhankelijk zijn van de goedkeuring van de maatschappij. Vandaar eigenlijk kernkind.

Ik snap wel dat het hele concept voor sommige mensen een hoge drempel is. Momenteel zijn we bezig met een stappenplan om het wat laagdrempeliger te maken. De derde Kernkindcoach is nu bezig. Uiteindelijk zijn in maart weer eeen nieuw aantal coachen beschikbaar kinderopvang en andere bedrijven te helpen de opening te gaan maken voor kinderen.

Voor een kinderdagverblijf heb je een groot budget nodig. Het voordeel is wel dat er veel vraag naar is. De zakenwereld is gewoon veel geld.

Maar laat je niet tegen houden hoor. Laat je niet afschrikken. Mijn mening is nu de handen in elkaar te slaan voor de kinderen van tegenwoordig. Ik heb ook in mijn eentje een gastouderbureau willen starten met deze visie. Maar in de maatschappij doorbreken is niet mogelijk in mijn eentje. Vandaar dat ik mensen opleid. Maar dit is anders dan een SPW opleiding die wel nodig is volgens de wet. Of je moet in gastouderopvang kijken. Ik zal binnenkort een spiritueel gastouderbureau hier neerzetten.

Pagina's: [1] | Omhoog Print 
Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Ouders  |  Werken en opvoeding  |  Topic: ik wil graag stoppen maar het kan niet « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte