Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
September 07, 2010, 08:10:21
Startpagina | Help | Inloggen | Registreren | Home Website
Berichten sinds je laatste bezoek
Nieuws:
Bewust opvoeden is een onderdeel van Kernkind.
Diana Annegarn helpt gezinnen en bedrijven om dieper in te gaan op de behoefte van het kind. Door samen te werken aan groei en verandering die door het kind in werking wordt gezet, zijn we in staat ruimte te maken voor het kind van nu. Diana heeft de Kernkindvisie geschreven en leidt mensen op deze visie over te dragen aan anderen.
Meer lezen>>

Gratis e-boek ontvangen over het gezin van nu?
Schrijf u nu in voor onze E-zine

klik hier

Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Nieuwetijdskinderen  |  Hooggevoeligheid  |  Topic: hoogegevoeligheid en kinderopvang 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] | Omlaag Print
Auteur Topic: hoogegevoeligheid en kinderopvang  (gelezen 1461 keer)
Mama van Arwen en Aerin
Newbie
*

« Gepost op: November 06, 2009, 10:28:11 »

Hey ik heb een vraagje.

hebben jullie soms ervaring en tips over hoe je een baby kan beschermen tegen de indrukken van de opvang. Onze jongste iss extreem gevoelig voor indrukken. Mijn gevoel zegt me al om naar een kleinschaligere opvang te zoeken, maar vreest dat deze wel iets minder indrukken zal bieden, maar met de overbevolking van de opvang niet beter zal zijn.

Ik en mijn man blijven elk een dag thuis in de week om op haar te letten. Mocht ik kunnen ik zou stoppen met werken om haar te beschermen, althans net zolang tot ze wat beter begrijpt wat er rondom haar gebeurt.

Maar ondertussen zou ik haar graag zoveel mogelijk helpen. Heeft er iemand van jullie soms tips? Ik gebruik al bachbloesems maar dit is niet voldoende. Soms is het zo erg dat ze er gewoon van een ganse dag niet wil eten en ze is nog maar 5 maanden.

Liefs,
Nele
Frieda
Full Member

Leef in het NU! En geniet van je leven!

« Antwoord #1 Gepost op: November 08, 2009, 08:59:21 »

Hoi Nele,

Deze zomer is babyfluisteraar Selma bij ons geweest en zij gaf de tip om baby's die heel prikkelgevoelig zijn een wollen of zijden mutsje te laten dragen. Bij baby's komen veel indrukken binnen via de fontanel en die wordt op die manier wat afgeschermd.

Verder zou je eens kunnen kijken naar de Fox Mountain Kinderremedies, waarvan de bloesemremedie  Boundaries speciaal werkt om een schild op te bouwen tegen prikkels / indrukken.

Dit is de beschrijving van die remedie: Boundaries helpt bij het herkennen en respecteren van grenzen. Versterkt het beschermende schild en houdt daardoor te extreme prikkels uit de omgeving buiten. Kinderen die de combinatie nodig hebben kunnen deze het beste vier keer per dag gebruiken, gedurende een periode van 28 dagen. ( Moonshine Yarrow, Spiderwort, Pink Yarrow, Borage, Sage, Chinese Forget-Me-Not, Monkshood.)

Er is een set van 6 speciale kinderremedies en deze remedies zijn o.a. te bestellen bij www.vitaliteitswinkel.nl en daar kun je ook beschrijvingen vinden van de overige kinderremedies. Een tijd geleden hebben wij een variatie van deze verschillende remedies voor onze oudste dochter Anouk gebruikt en dat werkte ontzettend goed tegen de indrukken die ze op school opdeed.

Hopelijk heb je iets aan deze informatie.

007 Frieda

Frieda (39), gelukkig getrouwd met Dirk (44) en trotse moeder van de 9-jarige Anouk en baby Noëlle.
Pagina's: [1] | Omhoog Print 
Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Nieuwetijdskinderen  |  Hooggevoeligheid  |  Topic: hoogegevoeligheid en kinderopvang « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte