Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
September 07, 2010, 08:31:29
Startpagina | Help | Inloggen | Registreren | Home Website
Berichten sinds je laatste bezoek
Nieuws:
Bewust opvoeden is een onderdeel van Kernkind.
Diana Annegarn helpt gezinnen en bedrijven om dieper in te gaan op de behoefte van het kind. Door samen te werken aan groei en verandering die door het kind in werking wordt gezet, zijn we in staat ruimte te maken voor het kind van nu. Diana heeft de Kernkindvisie geschreven en leidt mensen op deze visie over te dragen aan anderen.
Meer lezen>>

Gratis e-boek ontvangen over het gezin van nu?
Schrijf u nu in voor onze E-zine

klik hier

Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Bewust opvoeden  |  Zwangerschap en geboorte  |  Aankondiging geboorte/zwangerschap  |  Topic: geboren ons zoontje!, ervaringen delen?! 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] | Omlaag Print
Auteur Topic: geboren ons zoontje!, ervaringen delen?!  (gelezen 1409 keer)
Jolanda
Newbie
*

« Gepost op: Januari 20, 2010, 02:50:50 »

Hallo!

Ik wilde even laten weten dat 5 maanden geleden ons zoontje Tim (Thymen Noel ) is geboren!
Een prachtig mannetje met een donker koppie met haar,...   BAC1storkbabyHL De eerste weken,
waren bijzonder, heftig, genieten...Daarna heeft Tim veel weken gehuild, Cry dan ga je zoeken,
en bleek hij 'reflux' te hebben, (melk dat omhoog komt, en brandt) we hebben aangepaste voeding en zijn nog bij een osteopaat geweest, en langzamerhand is het beter gegaan. Nu gaat het goed, hij lacht, is zoo lief, met zijn grote 'heldere' ogen (die dwars door je heenkijken)
Hij is ook wel aardig 'hooggevoelig' voor mijn gevoel, (net als zijn ouders..) Maar nu komt bij
mij eigenlijk pas de 'spanning' eruit van die intensieve weken,..(!) Ik zou graag wat delen, met andere ouders van kinderen,  over de start met je kindje,. .. Ik weet dat vooral kinderen zo in verbinding met de energie van ouders, dat is echt balans zoeken,
 graag hoor ik reacties,herkenbaarheid!

Groetjes Jolanda Kiss
Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 20, 2010, 04:04:54 »

Hoi Jolanda

Bedankt voor het delen van je verhaal. Gefeliciteerd nog met de geboorte van je zoon. Ik snap dat er na de bevalling natuurlijk heel veel gebeurt en als je zoon dan ook nog heel veel huild staat je eigen gevoel een beetje op een laag pitje. Wel goed dat je aangeeft hier je verhaal te willen delen. Het is heel goed voor de hechting met je kind.

Warme groet,
Diana

Corien
Full Member

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 22, 2010, 12:06:03 »

Hoi Jolanda

2 jaar geleden is onze dochter geboren na een lastige zwangerschap. Zij heeft ws last gehad van verborgen reflux. Bij de ostheopaat is het idd beter gegaan en later hebben we nog een homeopaat bezocht. Nu gaat het prima met haar.
Ik herken wel veel in je verhaal. Wat hierboven staat is even een hele korte samenvatting.
Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen.

groetjes
Corien
Jolanda
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: Februari 02, 2010, 02:09:42 »

Hoi Corien,

Leuk dat je wat ervaringen wilt delen(!) Ik was vorige week ziek vandaar dat het even duurde,
Kwamen jullie er snel achter dat je dochtertje last van reflux had?, Ons zoontje Tim is geboren na een vrij 'heftige' bevalling, en de eerste weken zit je nog zo in een 'roes' van visite, zorgen,
alles nieuw leren,.en als je kindje dan  iets meer huilt,  dan is het zo 'zoeken',.. ervaarden wij.
Je krijgt allerlei adviezen van iedereen, je kindje heeft last van darmkrampen, wennen enz. zeggen ze.
En als je samen daar wat onrustig van wordt, kom je 'sneller' in een vicieus cirkeltje,..
Gelukkig, kregen we bij het consultatie bureau na een aantal weken, goede adviezen van een arts,..en ging het steeds iets beter. Maar ik heb wel gemerkt, er zit ook een beetje een 'taboe'op als baby's  iets meer huilen, om er over te praten, terwijl, toen wij eerlijk waren hoorde je verhalen van vrienden/familie. Wij hadden voeding voor darmkrampen, en de wieg omhoog, veel dingen omhoog, alles hielp een beetje. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik ben zelf wel 'holistisch' ingesteld, (heb zelf ook jaren met kinderen gewerkt) en voelde sterk dat ons zoontje door zijn 'gevoeligheid' ook sterk op onze (mijn) energie, reageerde,..  Hoe sta jij tegenover die periode?,  groetjes Jolanda!     
Corien
Full Member

« Antwoord #4 Gepost op: Februari 02, 2010, 08:58:45 »

Hoi Jolanda

Ja die eerste weken vond ik ook erg zwaar. Je komt ineens in een heel ander ritme. Vooraf lees en hoor je daar wel over maar hoe het echt is merk je pas in de praktijk. Ook heb je samen ineens een hele andere rol en verantwoordelijkheid erbij gekregen. Je moet daar samen tegelijkertijd ook nog je weg in vinden.
De omgeving kan het je idd precies vertellen. In Nederland zijn veeel meer rond wandelende verloskundigen en consultatieburo's dan je zou denken  Wink Als ouder heb je vaak de neiging om te roepen dat alles "PRIMA" verloopt, maar als je zelf open bent komen er idd ook andere verhalen naar boven.
Fijn dat je zulke goede adviezen op het cons.buro kreeg. Wij hadden dat helaas niet. Emma had verborgen reflux en het was puur dat wij zagen en voelden dat er iets mis was. Ze sliep bv net lekker en gilde het dan ineens uit. Mensen roepen dan snel, laten huilen, die valt wel weer in slaap, maar wij hoorden gewoon dat ze pijn had. Bij haar zij het idd ook allerlei kleine dingen geweest die het uiteindelijk verholpen hebben. Hoe gaat het nu met Tim?

Aan Emma merkte ik ook dat ze reageert op hoe wij ons voelen. Ik kreeg ruzie met mijn schoonmoeder en haar partner en Emma heeft achteraf gezien, veel meegekregen van mijn onrust en frustraties. Emma is gevoelig, maar ook een heel stabiel kind en blijft wel haar eigen paadje volgen. (Nu ze 2 is is dat ook wel eens een klein nadeeltje  Wink)

Hoe reageert jouw omgeving met hoe je met je zoontje omgaat? Vooral het Holistische deel?
Jolanda
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: Februari 10, 2010, 12:38:28 »

Hoi Corien,

Fijn om herkenbare dingen te horen,. .. (!)   Met Tim gaat het nu ook heel goed, hij/wij hebben gewoon wel ons ritme gevonden, het is een hartstikke lief mannetje,(!) die ook wel zijn eigen wensen goed kan aangeven jaah Wink,..Nou, en een beetje eigen wil, is in deze tijd volgens mij helemaal niet verkeerd..!,..is je dochter een beetje aan het peuter'puberen'...?
Nu ze wat ouder is, kun je vast haar karaktertje, persoonlijkheidje al wat meer zien, daar ben ik bij Tim nog wel benieuwd naar !...
Wat dat 'holistische'betreft, ja dat is voor mij en mijn man ook meer intuitie, zo van sommige dingen kun je heel praktisch bekijken, maar zegt je gevoel toch wat anders,...En ik heb in mijn werk ook wel gezien, hoe sterk ouders en kinderen op elkaar reageren,..En in mijn omgeving zijn er maar een aantal mensen die ook zo denken, een zus, schoonzus, vriendin enzo, .. Dus met anderen voel je gewoon dat die daar niet zo voor open staan nou dan praat je er ook niet over, hoeft ook niet! Heb jij nog iets aan babymassage, babyzwemmen of iets in die periode erna met je kindje gedaan,?,.. Zo van de overgang van de kraamweken, naar de gewone dagelijks dingen, ..(werk ofzo), groeten! Smiley
Corien
Full Member

« Antwoord #6 Gepost op: April 02, 2010, 01:10:31 »

Hoi Jolanda

Eindelijk een antwoord terug! Het was hier even heel hectisch, maar nu heb ik weer even tijd.
Na onze verhuizing ben ik druk aan het solliciteren, maar het valt nog niet mee om iets te vinden en dan ook nog iets dat te combineren is met een gezin.

Hoe gaat het nu met jullie?
Corien
Full Member

« Antwoord #7 Gepost op: April 02, 2010, 01:17:53 »

Wat toevallig: ik ben nog een beetje aan het lezen op het forum en zie ineens dat jij ook last hebt (gehad?) van chronische vermoeidheid. Ik ook!
Hoe ervaar je dit nu met Tim erbij?
Jolanda
Newbie
*

« Antwoord #8 Gepost op: April 14, 2010, 01:30:39 »

Hoi Corien

Ja, ik dacht wel vast even andere druktes, gaat hier ook zo, nu dacht ik kijk weer eens even op het forum. We hebben met Tim  wel meer een ritme gevonden, en het gaat zo snel evengoed die eerste maanden, hij is al bijna 8(!) maanden, heeft al 2 tandjes, en steeds meer doen he...! baby006 We genieten van zijn lachjes en brabbelen, maar het is ook wel intensief(!), De afgelopen maanden werd Tim nog een paar keer per nacht wakker, nou dan loop je overdag wel een beetje te slaapwandelen(!)
 en inderdaad ben ik ook jarenlang chronisch vermoeid geweest,  en ik zit nu eigenlijk nog niet op mijn optimale conditie,. maar het is wel beter dan het geweest is. (ben ik al heel blij mee.. Smiley
Met Tim erbij merk je dit zeker, vooral hem nu overal heen dragen(!)dan ben ik echt bekaf aan het eind van de dag, Maar ik probeer in de tijd die ik voor mezelf heb, wel te gaan zwemmen, fietsen enz, om mezelf op te laden, en een beetje balans te houden, Hoe gaat dit nu met jou?, ben je helemaal van je klachten af,? Ik heb gemerkt dat dingen doen, die mij 'voedden' mijn energie een stuk meer op peil houden, ik ben nu ook aan het kijken, voor een iets van werk op basis van mijn opleidingen/werkervaring, (op het eind van mijn zwangerschap heb ik nog een part-time opleiding afgerond)omdat ik merk ik dat echt nodig heb voor jezelf je te ontwikkelen, maar ik ben al blij als ik iets voor 1/1,5  dag zou hebben, (!)maar aangezien dat niet voor de hand ligt, en mijn opleiding ervaring ligt, in ''holistische kindertekentherapie voor kinderen', ben ik aan het kijken of ik vanuit huis iets kan beginnen. Dus ik kan me zeker voorstellen dat het niet makkelijk is iets vinden, om te combineren met je gezin!,.. Heb jij wel goede opvang?, Mijnouders passen nu 1 dag in de week op, zodat ik dingen kan uitzoeken/opzetten,   Hoe heb jij dat in je hoofd? Nou ze zeggen altijd het begint bij visualiseren wat je echt wilt he...!
 happy  Groetjes Jolanda!
Pagina's: [1] | Omhoog Print 
Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Bewust opvoeden  |  Zwangerschap en geboorte  |  Aankondiging geboorte/zwangerschap  |  Topic: geboren ons zoontje!, ervaringen delen?! « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte