Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
September 07, 2010, 08:58:23
Startpagina | Help | Inloggen | Registreren | Home Website
Berichten sinds je laatste bezoek
Nieuws:
Bewust opvoeden is een onderdeel van Kernkind.
Diana Annegarn helpt gezinnen en bedrijven om dieper in te gaan op de behoefte van het kind. Door samen te werken aan groei en verandering die door het kind in werking wordt gezet, zijn we in staat ruimte te maken voor het kind van nu. Diana heeft de Kernkindvisie geschreven en leidt mensen op deze visie over te dragen aan anderen.
Meer lezen>>

Gratis e-boek ontvangen over het gezin van nu?
Schrijf u nu in voor onze E-zine

klik hier

Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Nieuwetijdskinderen  |  Paranormaal  |  Topic: slecht slapen, peuter bijna 3 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] | Omlaag Print
Auteur Topic: slecht slapen, peuter bijna 3  (gelezen 1217 keer)
marieks
Newbie
*

« Gepost op: Februari 19, 2010, 10:59:29 »

Hoi, hier mijn verhaal, ik hoop op tips!

Mijn zoon van bijna 3 slaapt met periodes slecht. Vanaf dat hij begon te praten zei hij al; ik bang, is eng, als hij in zijn kamertje moest slapen, het liefst ligt hij bij ons in het grote bed.

Nu is hij bijna 3 en zei hij een tijdje geleden midden in de nacht, mamma, de mensen in mijn kamer gaan mij kietelen, en later had hij het over boze mannen. Hij heeft aangewezen waar ze staan en waar ze hem kietelden. Hij wordt elke nacht wakker en dan rent hij naar ons bed en is hij echt bang. Soms lukt het hem terug te leggen maar we (met name ik) geef ook wel toe en laat hem bij me liggen de rest van de nacht.

We hebben hem een keer uitgelegd dat pappa en mamma op het werk een baas hebben, laatst heeft hij ook mijn vriends baas ontmoet. Later zei hij, mijn baas zit in mijn buik, en ook dat hij boos kan worden. Ik schrok wel een beetje toen ik dat hoorde omdat ik dat zelf een eng idee vind maar ook omdat ik het koppel aan de problemen die hij heeft met zijn stoelgang, hij houdt zijn ontlasting op.

Ik praat er eigenlijk altijd gewoon over met hem en probeer ook (open) vragen te stellen. Zelf heb ik vlak na de geboorte van mijn jongste ook een vrouw naast mijn bed zien staan, dat was voor mij de eerste echte ervaring met dit soort dingen. 

Wat ik naar vind is dat hij zegt dat het boze mannen zijn, en ik ben bang dat het hem beinvloed, of dat ze hem kunnen beinvloeden. Mijn vraag is, wat kan ik doen om zijn ervaringen naar positief om te buigen? Of in ieder geval zijn nare ervaringen te laten verminderen? Ik ben in ieder geval al heel blij ben met het lezen van soortgelijke ervaringen op deze site, alvast heel erg bedankt daarvoor!

Groetjes Marieke!

Jade
Full Member

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 20, 2010, 02:31:47 »

mm zoals je hierboven omschrijft is bekend met gevoelige kinderen, de vormen van de nieuwetijdskinderen en Hoogevoelige HSP kinderen, de laatste jaren verdiep ik me o.a vrij veel in de kinderen van NU, en kom veelal bepaalde dingen van mezelf tegen toen ik kind was. Ik begin kinderen dan ook NU steeds meer te begrijpen. Als tip zou ik je sensomotorische integratie of sensorische integratie aanraden, het geeft je kind rust en voor het slapen gaan is het niet meer zo gevoelig zodat hij lekker kan gaan slapen. Sensomotorische integratie of sensorische integratie is als het ware het afschudden van de energie van de dag waar hij juist zo gevoelig voor is en meer prikkels van andere voelt, tot zich neemt en datgeen niet kwijt kan voor het slapengaan.

Meer info vind je op m'n site bij sensomotorische integratie of sensorische integratie The_Natural_Time

Oppasmoeder van: Joes 8 Sipke 7
I love Kids, tante van Elora 20 Leander 18 Melvin 11 Sander 8 Mitchel 4
Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Antwoord #2 Gepost op: Februari 20, 2010, 04:29:20 »

Misschien kan je hem helpen een manier te vinden om hem sterker te maken en weerbaar. Bijvoorbeeld een manier die hij weet dat hij daar sterker van wordt. Dus echt in zijn kracht komt te staan. En misschien goed proberen aan te voelen wat bijvoorbeeld helpt bij je zoontje en wat niet. Bijvoorbeeld wanneet het het ergst is en of er misschien iets is gebeurt vooraf. Soms voelen kinderen zich niet zo sterk en staan ze te ver open. Soms als kinderen in hun kracht komen gaat het vanzelf over. En soms voelen kinderen de verbinding met hun lichaam niet goed of ze verlaten hun lichaam.

Ook deze vraag is moeilijk te beantwoorden via het forum omdat ieder kind individueel bekeken moet worden. Probeer in ieder geval altijd begrip te tonen en een beetje aan te voelen hoe en wat.

marieks
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: Februari 20, 2010, 07:59:57 »

Hoi Jade en Diane,

bedankt voor jullie antwoorden,

Jade ik heb direct op je site gekeken, ik moet er nog even goed voor gaan zitten maar ga kijken wat we er aan kunnen hebben. Als ik vragen heb zal ik ze je stellen.

Diane, wat we nu doen is een stoere knuffel aanwijzen die hem zal beschermen de nacht en we hebben een nachtlampje gekocht. En we letten altijd al op positieve aanwijzingen, al kan ik door de drukte van 2 kleintjes ook wel een wat onrust hebben. Heb je een idee hoe we het meer vanuit hemzelf kunnen laten komen de kracht?

Ik besprak het vandaag nog met een familielid en zij gaf me de tip iemand langs te laten komen om zijn slaapkamer/het huis schoon te maken, denken jullie dat dit een goed idee is?

Groetjes Marieke.

Anneke
Kernkind

Kernkindcoach

« Antwoord #4 Gepost op: Februari 21, 2010, 07:31:08 »

We hebben hem een keer uitgelegd dat pappa en mamma op het werk een baas hebben, laatst heeft hij ook mijn vriends baas ontmoet. Later zei hij, mijn baas zit in mijn buik, en ook dat hij boos kan worden. Ik schrok wel een beetje toen ik dat hoorde omdat ik dat zelf een eng idee vind maar ook omdat ik het koppel aan de problemen die hij heeft met zijn stoelgang, hij houdt zijn ontlasting op.

Dit stukje viel me op. Wat een wijs mannetje, het is niet eng hoor maar het heeft er wel waarschijnlijk mee te maken. Hij voelt heftige emoties in zijn buik ga maar bij jezelf na misschien kun je je dan ook een situatie voor je halen dat je dat zelf hebt ervaren bv heftige angst. Vooral hele gevoelige mensen kunnen dan er last van krijgen omdat ze er nog geen raad mee weten. Bij mijn oudste mond dit wel eens uit in heftige buikrampen Undecided Maar hij kan het al soms aan situaties kopelen hij

moeder van Toon 5 Noud 3,5 en Luuk 1,5 jaar.
Anneke
Kernkind

Kernkindcoach

« Antwoord #5 Gepost op: Februari 21, 2010, 07:43:16 »

voelt dan spanning bij andere mensen. Het was eerst zo extreem dat hij zijn ontlasting vaak ook niet kon ophouden en dan in de broek poepte.

Misschien een idee om zijn(buik) emoties in de gaten  houden hij voelt en pakt heel veel op deze buikemoties zijn niet van hem maar ze zijn blijven hangen omdat hij ze oppakt. Ik denk dat het hem  zal helpen als je hem helpt om steeds te benoemen in wat hij in zijn buik voelt.

Het zal hem echt enorm helpen om te leren om te aan met zijn gevoeligheid. Je kunt hem vast zelf al een eind op weg helpen. Maar als je het even niet meer weet dan is het erig fijn om een kindercoach te hebben. Bij mijn oudste zijn ook de naare ervaringen zoals geesten en monsters weggebleven omdat hij leerde om er beter mee om te gaan met zijn gevoeligheid. En dat kon hij omdat ik dat ook leerde om met mijn gevoeligheid om te gaan.

Heel veel sucses met je wijze mannetje!  005

moeder van Toon 5 Noud 3,5 en Luuk 1,5 jaar.
Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Antwoord #6 Gepost op: Februari 21, 2010, 10:17:01 »

Diane, wat we nu doen is een stoere knuffel aanwijzen die hem zal beschermen de nacht en we hebben een nachtlampje gekocht. En we letten altijd al op positieve aanwijzingen, al kan ik door de drukte van 2 kleintjes ook wel een wat onrust hebben. Heb je een idee hoe we het meer vanuit hemzelf kunnen laten komen de kracht?

Ieder kind heeft deze kracht. Het maakt vaak de aura heel sterk waardoor kinderen zich beter kunnen beschermen tegen invloeden van buitenaf. Als kinderen in deze kracht staan zijn ze prima opgewassen tegen alles. Belangrijk is dat een kind zichzelf kan zijn. En overdag dus ook leren luisteren naar wat je kind zegt. Leren begrijpen wat zijn taal is. Als iets teveel is, help hem dan met "minder". Hij is nog maar klein maar heeft zijn eigen taal en zijn eigen kracht. Deze kracht zit in het kind en komt naar buiten als het kind zich vertrouwd voelt in het dagelijkse leven. Dan gaat een kind in zijn kracht staan. Nogmaals het moeilijk uitleggen via e-mail omdat het soms niet altijd makkelijk is om te snappen wat een kind nu weer terug brengt in zijn kracht. Ergens op het forum heb ik een link gezet naar de kernkindcoachen in Nederland. Deze helpen een kind weer in zijn of haar kracht terug te brengen. Maar als je probeert te luisteren naar wat hij zegt, door goed zijn taal te leren begrijpen, dan kom je al heel ver. Kinderen geven heel goed zelf aan wat ze wel of niet willen. En hier gehoor aan geven helpt ze hun kracht te vinden. Daarbij is het belangrijk dat je er ook achter staat. Dus iets doen met je verstand is iets anders dan met je gevoel. Het komt anders niet over.

Ik hoop dat het lukt.

005

marieks
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: Februari 21, 2010, 11:48:23 »

Hoi allemaal,

wat fijn weer reacties te lezen! Ik had de link naar de coaches al gevonden, helaas zitten jullie allemaal best ver weg, (we wonen in noord holland). Toevallig begon mijn viend gister over het in zijn eigen kracht zetten zonder dat ik er nog over was begonnen. Dat we dat al doen door hem zelf de mensen weg te laten sturen. We luisteren ook altijd wel goed naar als hij iets wel of niet wil doen en waarom, al hebben we wel duidelijke regels.

Anneke, jouw uitleg stelt me wel wat gerust, over de buikproblemen. Ik zal eens kijken of ik kan bespreken met hem wat hij allemaal voelt in zijn buik. we bespreken altijd al wel veel met hem, nemen altijd situaties en de dag door en dan komt er ook altijd al veel naar voren wat besproken wordt. We proberen altijd uitleg te geven ook over emoties en hoe en waarom. Ook omdat ik al wel merkte dat hij veel oppakt. Mijn vriend zegt wel dat ik moet uitkijken er niet te veel in mee te gaan, hij is wat nuchterder dan ik. Vaak merk ik ook dat mijn zoon daardoor sneller rustig is, maar ik vind dat zelf lastig, heb dan het gevoel dat ik over dingen heen stap.

Bedankt weer en groetjes Marieke.

Pagina's: [1] | Omhoog Print 
Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Nieuwetijdskinderen  |  Paranormaal  |  Topic: slecht slapen, peuter bijna 3 « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte