Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
September 06, 2010, 02:37:32
Startpagina | Help | Inloggen | Registreren | Home Website
Berichten sinds je laatste bezoek
Nieuws:
Bewust opvoeden is een onderdeel van Kernkind.
Diana Annegarn helpt gezinnen en bedrijven om dieper in te gaan op de behoefte van het kind. Door samen te werken aan groei en verandering die door het kind in werking wordt gezet, zijn we in staat ruimte te maken voor het kind van nu. Diana heeft de Kernkindvisie geschreven en leidt mensen op deze visie over te dragen aan anderen.
Meer lezen>>

Gratis e-boek ontvangen over het gezin van nu?
Schrijf u nu in voor onze E-zine

klik hier

Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Bewust opvoeden  |  Dromen en slapen (Moderator: lia)  |  Topic: Over welke dieren droomt je kind...? 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] | Omlaag Print
Auteur Topic: Over welke dieren droomt je kind...?  (gelezen 424 keer)
lia
Moderator

www.xalia.nl

« Gepost op: Februari 21, 2010, 10:26:47 »

Dieren in kinderen dromen zijn belangrijk en gaan over diepe verlangens en/of andere gevoelens
Droom je veel over poezen, paarden, honden of anders...

Welke rol speelt het dier? en speel ermee
Jonge kinderen hebben fantasie en toverdieren in hun droom dat kunnen droomvriendjes zijn zg helpers, kinderen kunnen ze oproepen als ze bang zijn of steun nodig hebben.

Tijdens mijn reis naar Australié afgelopen maanden viel mij op dat de kinderen aldaar veel dromen over slangen krokodillen dolfijnenen echt dieren van daar.

Laat de betekenis van het kind zelf komen!

Groetjes Lia
lia
Moderator

www.xalia.nl

« Antwoord #1 Gepost op: April 11, 2010, 02:16:23 »

Geen dierendromen?

Waar droomt je kind over zijn het fantasie figuren, hoe zien ze eruit, welke kleur?

Zijn er ook spoken. monsters of geesten ?
Of juist bekende figuren wordt je kind er blij van of is het angstig?

Wordt er bij jullie thuis ook over dromen en gevoelens hiervan gesproken?
Vraag je weleens hoe je kind wakker wordt en welke avonturen het heeft meegemaakt?

Ben benieuwd!

Groetjes Lia
Anneke
Kernkind

Kernkindcoach

« Antwoord #2 Gepost op: April 23, 2010, 09:47:43 »

Heel veel dierendromen hier onse middelte heeft momenteel veel problemen met slapen. Hij is ook heel erg bang dat er steeds apen op mijn kamer komen. En hij zegt dan (3 jaar) viese apen, daar bedoelt hij mee dat hij ze als negatief ervaart. Een tijd terug was het steets een kip.

Ik weet nog Toen de oudste drie (Hij is nu bijna 5) hij een keer vertelde dat er een varken op zijn kamer was. En toen later een keer vertelde hij dat er een slager was die het varken wilde paken en toen had hij de slager met een hamer geslagen.

En rond begin 4 kwam er dikwijls een zwaan die tikte ook wel eens op het raam. Vertelde hij.

En laast had hij gedroomd dat  zwarte honden binnen drongen en die kwamen uit het verboden gebied, spinnen vertelde hij dan. Die komen voor in alle bij de gebieden. Toch best apart. Het goede en slechte ik denk een teken dat hij meer op deze manier gaat denken zoals volwassen doen in goed en slecht,ofzich er juist van bewust wordt dat de meeste mensen zo denken.

moeder van Toon 5 Noud 3,5 en Luuk 1,5 jaar.
Anneke
Kernkind

Kernkindcoach

« Antwoord #3 Gepost op: April 23, 2010, 09:59:01 »

Deze is ook leuk, onze oudste wil vaak graag over cuggington dromen (Een teken film over een trein en zijn vriendjes.) Hij weet al een beetje dat hij dromen kan sturen.Dus als hij me verteld dat hij bang is om eng te dromen. Dan vertel ik hem droom maar lekker van chuggington. Dan laat ik ook zijn kleine lampje aan en dan kijkt hij naar zijn kleurplaat van chuggington die op de kast hangt. Het is hem al 2 keer gelukt om over hem te dromen!

De volgende stap die ik met hem wil doen is als hij eng droomt om dan om Cugginton te roepen en om dan samen met hem naar een leuke plek te rijden.

lia
Moderator

www.xalia.nl

« Antwoord #4 Gepost op: April 27, 2010, 10:42:22 »

Hallo Anneke,

Bedankt voor je reactie!

Sinds wanneer slaapt je middelste zoon slechter?
Heeft hij ook een beeld waar hij graag over droomt of een positief vriendje of knuffel?
Die kun je inzetten om op zoek te gaan waar de apen voor staan.

Hoe zien de apen eruit welke kleur en hoeveel zijn het er?
Hebben ze ook een naam en wat doen ze? Zijn ze grooet of klein.
En waar houden de apen van. Als je zo op onderzoek uit gaat kom je er meer achter.
Wat er speelt bij je middelste zoon Hoe heet hij?
Gebruik daarbij zijn fantasie ga er in mee!

Vaak willen we de nare dieren weg hebben, maar ze geven juist zoveel informatie over de beleving van je zoon van alledag.
Gaat hij ook naar een kinderopvang? Is er overdag iets verandert?
Is hij overdag ook ergens bang voor? Praten jullie erover?

Groetjes Lia
Anneke
Kernkind

Kernkindcoach

« Antwoord #5 Gepost op: April 27, 2010, 08:35:23 »

Dankje voor je reactie. Er speelt veel bij mijn middelste zoon Noud. Hij heeft en hele lange periode vanaf 1 jaar tot dik 2 jaar dat hij weinig hoorde we zijn er heel laat achtergekomen. Ondertussen dacht ik dat hij een vorm van autisme had. Maar hij hoorde dus gewoon heel wisselend en meestel zeer slecht. En raakte daardoor heel erg in zich zelf gekeert.

Hij heeft toen (nu een jaar geleden) buisjes gekregen en poliepen zijn geknipt. De arts wilde toen al de amandelen eruit halen maar dat wilde ik niet, omdat diedingen ook gewoon een functie hebben. Nu hoort onze zoon weer slecht en vorige week ben ik weer naar de k.n.o. arts geweest ze hebben toen ook weer een gehoortest gedaan en trommelvel meeting. Was allemaal niet goed en dus ook weer vocht achter de ooren. 006 Hij as ondertussen ook erg moeilijk geworden op de kindergarten en thuis vast houden aan patronen niet tegen verandering kunnen etc. Ik denk dat hij angst had om weer geisoleert te raken in zich zelf.

Eigenlijk praten we heel veel over emoties en ik geef ze daar ook alle ruimte in maar inderdaad ik voel ook

Anneke
Kernkind

Kernkindcoach

« Antwoord #6 Gepost op: April 27, 2010, 08:48:47 »

dat ik meer er over moet praten met hem. Maar dat was altijd juist lastig bij hem omdat hij er niet voor open leek. En hij me vaak ook niet goed hoort of wat hij hoort niet gelijk snapt omdat taal begrip erg achterloopt. Hij pakt ongelooflijk veel intuitief van mij op en we cominiceren eigenlijk anders  zeg maar. Maar de laatste tijd gaat het weer beter sinds ik een heel gesprek heb aangekaart op de kindergarten. Over wat Noud spiegelt. Ik zie de holistische verbanden.

Binnen kort krijgt hij dus weer een o.p. (zijn derde nu 006) Maar eerst kijken wat mijn nieuwe kinderarts er van denkt (Ze is tevens homeopath) en wat ze nog kan doen ook voor naderhand.

Dankje voor het meedenken 005

Just In Me
Jr. Member
**

« Antwoord #7 Gepost op: April 27, 2010, 09:45:10 »

Dis is maar een idee maar.... misschien is het wat om hem een visuele leidraad te geven tijdens het communiceren. Juist omdat hij minder goed hoort zal hij zeer waarschijnlijk meer visueel ingesteld zijn. Het is namelijk naar mijn idee ook niet de bedoeling dat je op een gegeven moment hard praat om alleen maar over te komen.

Dus tijdens conversaties oogcontact proberen te houden en eventueel aan de hand van plaatjes zijn mening/gedachtes/emoties pijlen. Dit is redelijk te doen als je het speels houd op die leeftijd lijkt mij.

Ik weet overigens niet hoe gevoelig hij is, maar het kan zijn dat hij ook gevoelsmatig wat meer op de hoogte is van de omgeving. Dan bedoel ik het zo: Hij zit bijv tv te kijken maar hij weet precies gevoelsmatig waar jij bent in de kamer ten opzichte van hem. Als hij dat heeft dan kan je mischien daar ook op in spelen....ik weet alleen even niet hoe.

Sorry als ik hiermee over een streep ga...  004
lia
Moderator

www.xalia.nl

« Antwoord #8 Gepost op: April 27, 2010, 10:07:00 »

Hallo Anneke,

Ja, dan wordt het al wat duidelijker.
Ook de ingrepen en bezoekjes aan de KNO arts kunnen voor kinderen angst oproepen.
De pijn, de dokter en onwetende wat gaat er gebeuren.
Blijf dit duidelijk aan hem vertellen blijf zoveel mogelijk open en eerlijk.
En tijdens de bezoeken dichtbij Noud, lijfelijk contact met de ouder is vertrouwd.

Zijn eigen taal kun je blijven stimuleren door veel boekjes en plaatjes te bekijken samen met hem en zoals Just in me zegt: doe het spelenderwijs met gezelligheid en plezier.

Ook waarnemen van zijn gevoelens en dan is 'luisteren' naar Noud het belangrijkst!
En zo te lezen is hij behoorlijk intuitief en kan hij het je ook met weinig woorden duidelijk maken. Ook zijn lichaamstaal kan boekdelen spreken, blijf alert.

Succes! Zo hebben de apen al bijgedragen tot communicatie.
Hoe communiceren apen eigenlijk onderling?

Groetjes Lia
Anneke
Kernkind

Kernkindcoach

« Antwoord #9 Gepost op: April 28, 2010, 01:29:52 »

Justin je gaat niet over een streep hoor! Ik sta open voor je wijsheid! En ik vindt het een goed idee wat je omschrijft.

Bij de dokter ging trouwens super hij was helemaal niet bang (half jaar geleden wel)en we voelden elkaar perfeckt aan.Ik dank je voor de tips Lia en eigenlijk weet ik deze dingen ook wel happy Ook kan ik de spiegel van mijn kinderen plaatsen. Verder is het een vrolijk en heel spontaan mannetje  lach Ondanks al die problemen die hij met zijn gehoor heeft gehad. Dat kan een heele inpackt hebben op zijn sociale en emotioneele ontwikkeling. Ik denk dat als het allemaal gecatoriseert zou worden door hokjes denken dat er veel achterloopt in zijn ontwikkeling.

Maar de laaste keer toen ik hem ook een healing had gegeven had hij een enorme sprong gemaakt. En ik voel at dit er wee aankomt.  005

Pagina's: [1] | Omhoog Print 
Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Bewust opvoeden  |  Dromen en slapen (Moderator: lia)  |  Topic: Over welke dieren droomt je kind...? « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte