Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
September 07, 2010, 08:34:38
Startpagina | Help | Inloggen | Registreren | Home Website
Berichten sinds je laatste bezoek
Nieuws:
Bewust opvoeden is een onderdeel van Kernkind.
Diana Annegarn helpt gezinnen en bedrijven om dieper in te gaan op de behoefte van het kind. Door samen te werken aan groei en verandering die door het kind in werking wordt gezet, zijn we in staat ruimte te maken voor het kind van nu. Diana heeft de Kernkindvisie geschreven en leidt mensen op deze visie over te dragen aan anderen.
Meer lezen>>

Gratis e-boek ontvangen over het gezin van nu?
Schrijf u nu in voor onze E-zine

klik hier

Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Bewust opvoeden  |  Gezond voedsel en eetgedrag  |  Topic: zoontje wil geen gekookte groente 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] | Omlaag Print
Auteur Topic: zoontje wil geen gekookte groente  (gelezen 375 keer)
Bloempje
Newbie
*

« Gepost op: Maart 02, 2010, 04:39:14 »

Hallo allemaal

ik ben net nieuw hier, dit is mijn eerste berichtje. Mijn zoontje van net 2 wil de laatste tijd geen gekookte groente meer eten, lijkt het. Sowieso eet ie bij de warme maaltijd nu veel minder dan normaal. Wel eet hij graag fruit, en soms rauwkost zoals komkommer of tomaat.
Mijn dochtertje van 5 eet ook bijna geen warm eten meer.  Ze lijken het niet goed te verteren. De adem ruikt dan en mijn dochtertje zegt dat haar buikje het niet wil/ze buikpijn heeft.
Dit is ontstaan sinds of in een bewustwordingsproces van ons als gezinsleden waarin ik het gevoel heb dat onze 'trillingsfrequentie' verhoogd is.

Herkent iemand hier iets in, van zichzelf of zijn kinderen?

Ik maak me een beetje zorgen om de voedingsstoffen die ze binnenkrijgen. Ze drinken wel goed water en eten brood, s avonds verschilllende granen, wisselend of ze wel/niet zuivel/sojamelk willen. Maar relatief dus weinig groente/fruit. ik zou wel meer (bio) fruit kunnen kopen en dan wil hij dat wel denk ik.
ik moet trouwens zeggen dat het wam eten mijzelf tegenwoordig ook minder goed smaakt, als ik erover nadenk.

Ik heb me eerder geinformeerd over Raw Food. De voeding zelf spreekt me wel aan, alleen de bereidingsmethodes niet (juicer/dehydrateren etc). Zijn er hier meer mensen die Rauw eten, maar dan salades maken en het combineren met granen/brood. Hoe kom je aan je voedingsstoffen? vetten, en eiwitten die je normaal gesproken uit zuivel haalt?
Wellicht staat er al meer over dit onderwerp bij een ander topic.

hartelijke groeten
Bloempje

Jade
Full Member

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 02, 2010, 06:40:06 »

Hallo Bloempje, allereerst welkom op het forum, een tijdje geleden heb ik een periode zelf wél Raw food gegeten, en ik moet zeggen het beviel me wél, en smaakt het "gewone" warme maaltijd me ook niet altijd meer.

Acrylamide in verhitte voeding
Acrylamide ontstaat tijdens de bereiding (bakken, frituren, grillen, roosteren, braden) van levensmiddelen in met name zetmeelrijke producten zoals aardappelen en granen bij temperaturen van rond de 180 graden. Acrylamide wordt gevormd door de reactie van suikers met het aminozuur asparagine (een bouwsteen van eiwitten).

Wat is Acrylamide?

Acrylamide is een chemische stof die in de industrie onder meer gebruikt wordt bij de productie van plastic. Daarnaast wordt acrylamide toegepast bij het reinigen van rioolwater en de verwerking van afval en erts.
http://rawfood-nederland.nl/nieuws.php?subaction=showfull&id=1267476624&archive=&start_from=&ucat=1&

zelf ben ik nu zoveel mogelijk gestopt met de E-nummers in ons voedsel, vaak zijn veel E-nummers chemische stoffen die we binnen krijgen. Zo probeer ik zoveel mogelijk E-nummers te vermijden, en bevalt me ook goed, wat het verteren weer meer bevordert.

Wellicht heb je mogelijk ook iets aan deze startpagina om eens rond te neuzen http://rawfood.startpagina.nl/

Hartgroet Jade

Oppasmoeder van: Joes 8 Sipke 7
I love Kids, tante van Elora 20 Leander 18 Melvin 11 Sander 8 Mitchel 4
Sigrid
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 04, 2010, 04:52:43 »

Er is toch weinig op tegen om de groenten gewoon rauw aan te bieden? Hier is groente eten tijdens het warm eten vaak een probleem, ik los dit op door overdag wortel, paprika, komkommer, tomaatjes, bloemkoolroosjes enz. aan te bieden.
Zelf eet ik 't ook graag zo rauw, veel lekkerder!
Sommige soorten groente zie ik mezelf niet rauw eten, maar er kan meer dan je denkt.
Ik ben niet echt op de hoogte van dat specifieke Raw Food-gedoe maar mijn gezonde verstand zegt me dat er in ongekookte groenten veel meer vitaminen zitten dan in gekookte.  Smiley
rannin
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 21, 2010, 08:06:02 »

Mijn dochter was ook een echte Raw foodie...bloemkool, witlof, rauwe spinazie, ze was er dol op.
Toen ze naar school ging begon ze ook wat meer gekookte voeding te eten en zelfs af en toe vlees..Nu is ze 8 en ze eet geen hap vlees meer, en de rauwkostsalades zijn weer favoriet.
Als baby had ze last van eczeem (en astma) na haar eerste inentingen( toen ze 8 maanden was) , sindsdien heeft ze geen inentingen meer gehad en is ze nooit meer ziek geweest...behalve wat kleine griepjes en de waterpokken.
Voor mij voldoende om er op te vertrouwen dat ze zelf weet wat goed voor haar is!!
groetjes Rannin
Pagina's: [1] | Omhoog Print 
Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Bewust opvoeden  |  Gezond voedsel en eetgedrag  |  Topic: zoontje wil geen gekookte groente « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte