Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
September 06, 2010, 02:34:53
Startpagina | Help | Inloggen | Registreren | Home Website
Berichten sinds je laatste bezoek
Nieuws:
Bewust opvoeden is een onderdeel van Kernkind.
Diana Annegarn helpt gezinnen en bedrijven om dieper in te gaan op de behoefte van het kind. Door samen te werken aan groei en verandering die door het kind in werking wordt gezet, zijn we in staat ruimte te maken voor het kind van nu. Diana heeft de Kernkindvisie geschreven en leidt mensen op deze visie over te dragen aan anderen.
Meer lezen>>

Gratis e-boek ontvangen over het gezin van nu?
Schrijf u nu in voor onze E-zine

klik hier

Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Nieuwetijdskinderen  |  Paranormaal  |  Topic: stemmen horen. 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] | Omlaag Print
Auteur Topic: stemmen horen.  (gelezen 299 keer)
ankie
Jr. Member
**

« Gepost op: Juni 18, 2010, 09:29:52 »

hallo allemaal,
sinds een maand of 2 hoor ik weer stemmen. Ik zeg 'weer'omdat ik deze stemmen ook al hoorde als kind.
Het zijn veel stemmen die van alles door elkaar vertellen. Ik kan dus niet verstaan wat ze zeggen. Het is net alsof je een drukke verjaardag bezoekt en probeert te volgen wat degene naast je in de kamer vertelt.
Het volume varieert ook, van vrij duidelijk tot gefluister.
De stemmen hoor ik vooral in mijn slaapkamer, op alle tijdstippen, dus niet alleen als ik ga slapen. Het is een wat blikkerig geluid, en zoals gezegd, door elkaar heen.

Mijn vraag is:
Hoe kan ik deze stemmen verstaan? Het feit dat ik ze nu weer hoor betekent volgens mij wel dat ze iets te vertellen hebben wat voor mij belangrijk zou kunnen zijn.

Tips?

groetjes,
Ankie
Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 20, 2010, 09:58:34 »

Misschien zou je kunnen leren focussen? Dan leer je je concentreren op info wat belangrijk is. Dat zou je bijvoorbeeld kunnen doen door een vraag te stellen en je te leren overgeven en vertrouwen dat je het antwoord krijgt. En dan vooral focussen.

Het klinkt heel  makkelijk maar dat is het niet. Maar wie weet gaat het bij jou sneller?

Succes!

Jade
Full Member

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 21, 2010, 02:20:54 »

Stemmen horen hoeft niet altijd met paranormaliteit te maken te hebben, maar het kan wel.
Zo probeer ik hier altijd enigszins onderscheid in te maken welke vormen van stemmen men hoort zoal wanneer men dat heeft en of er mogelijk een indicatie voor paranormaliteit is.

Hoor je echter zelf stemmen of echter mee iemand  of meer in je directe omgeving, toch is echter mijn advies als leidraad gebruiken van essentieel belang dat een paranormaal deskundige je eerst gezien heeft om dit onderscheid goed te kunnen maken.
Aan de hand van het op beloop te laten kun je dus niet altijd direct een diagnostisch oordeel ontlenen mits iemand stemmen hoort, toch herken ik het enigszins ook Toch kan het indien mogelijk een psychoseziekte zijn, maar ook met andere psychiatrische aandoeningen kunnen stemmen horen en meestal heeft dit niet altijd met paranormaliteit te maken,.

Oppasmoeder van: Joes 8 Sipke 7
I love Kids, tante van Elora 20 Leander 18 Melvin 11 Sander 8 Mitchel 4
Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 28, 2010, 01:44:25 »

Lieve Jade, Ankie is heel bekent op dit forum en al jaren lid. En ook voor mij een goede bekende. Ankie is wel degelijk paranormaal!

005

Anneke
Kernkind

Kernkindcoach

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 28, 2010, 09:38:58 »

Hoi Ankie,

Ik herken het in die mate dat ik een paar jaar geleden ook stemmen begon te horen. Het was vooral in de periode dat van heftige spirituele groei.Toen had ik ook een paar hele bizondere dingen meegemaakt. Het lijde bij mij allemaal naar wat Diana omschrijft het leren focussen, op de informatie die er toe doet. Ook hoorde ik geregeldt geklop op de ramen. Ik ervaarde het  meeste niet als verontrustend maar als een teken dat ik op de goede weg was maar wel dat ik nog een hoop moest opruimen,het zuiver maken van mijn talenten. Wel merkte ik dat als ik me angstig begon te voelen de stemmen verontrustend eng werden.Maargoed mijn broer had schizofrenie en echt dat is behoorlijk anders.

Mijn groei ging ook gepaardt met veranderingen bij mijn kinderen zoals meer aanwezig zijn op de aarde en buitenzintuigelijke waarnemingen. Ik begon steeds meer te ervaren hoezeer wij met elkaar verbonden zijn.Ik werdt me bewust van  syncroniteit. Heel bizonder.

Ik wens heel veel succes Ankie  008 005

moeder van Toon 5 Noud 3,5 en Luuk 1,5 jaar.
Jade
Full Member

« Antwoord #5 Gepost op: Juni 29, 2010, 12:45:46 »

Lieve Jade, Ankie is heel bekent op dit forum en al jaren lid. En ook voor mij een goede bekende. Ankie is wel degelijk paranormaal!

005

Ik zeg ook niet dat Ankie dat niet is, en gaf het als een algemene reactie aan. In tegendeel ik begrijp en voel zelf ook heel goed aan dat sommige mensen paranormale gaven hebben en dat ben ik zelf ook...en ik weet als geen ander ook stemmen te horen.

ankie
Jr. Member
**

« Antwoord #6 Gepost op: Juni 29, 2010, 12:59:12 »

bedankt voor alle reacties tot nu toe!
Het vreemde vind ik dat op internet nauwelijks relevante informatie te vinden is over stemmen horen. Als je googelt 'stemmen horen'krijg je heel veel informatie te lezen over schizofrenie en medicatie.
Als je ervan uitgaat dat in deze tijd steeds meer mensen paranormaal begaafd zijn zijn, en baby's ook zo geboren worden, zou het plezierig zijn relevante info. te kunnen lezen.
Op dit moment hoor ik de stemmen niet meer zoveel. Blijkbaar is de acceptatie ervan genoeg om 'het'wat rust te geven. Soms wordt ik snachts wakker van de warmte, en dan merk ik wel dat er om me heen volop gebabbeld wordt. Het is niet verontrustend en ik slaap er prima van.
Ik ga er maar vanuit dat het te maken heeft met spirituele groei, en dat het allemaal goed is.

Groetjes,
Ankie
Anneke
Kernkind

Kernkindcoach

« Antwoord #7 Gepost op: Juni 29, 2010, 01:19:05 »

Probeer anders maar eens te googelen op helder horen dat klinkt ook al heel anders toch?  becool

Als ik plotzeling warmte voelde dan had ik dat ook echt even nodig ik kreeg dan ook het gevoel ik sta er niet geheel alleen voor.Gelijk als ik aan mijn helpers dacht voelde ik ze gelijk, zo van hier zijn we voor jouw was heel troostend voor me. En ik sliep dan ook goed op.

005

moeder van Toon 5 Noud 3,5 en Luuk 1,5 jaar.
Jade
Full Member

« Antwoord #8 Gepost op: Juni 29, 2010, 08:51:22 »

mede ook omdat stemmen horen toch helaas nog sneller gekoppeld wordt aan schizofrenie en medicatie. Een psycholoog of psychiater zal dat des te sneller denken, terwijl er inderdaad voor de laatste jaren steeds meer "paranormaal" voorkomt en mede ook omdat we bewuster aan 't worden zijn..... te googlen  op helderhorendheid is ook een optie....

HELDERHOREND:

Helderhorend: Helderhorend hierbij hoor je duidelijk een stemklank in je gedachte die je iets toezegt

Helderhorend: Via je gedachte hoor je een stem in je hoofd

Helderhorend: Hierbij is het niet onze eigen gedachte stem, maar een stem van gene zijde of een stem van iemand die nog leeft.

Helderhorend : Kan storend werken bij mensen die last hebben van stemmen in hun hoofd. Dit kunnen meerdere stemmen zijn.

Helderhorend: Lijkt vaak op onze eigen gedachte stem,  of, Je hoort duidelijk gepraat in je hoofd.

Helderhorend zijn meer mensen dan ze zelf soms in de gaten hebben. Als jij iemand bent die in discussie gaat in zich zelf met zichzelf, dan heb je grote kans dat je niet met jezelf aan het praten bent, maar met iemand anders, zoals je begeleider.

De stemklank kan geheel anders klinken dan je eigen gedachte stem, maar soms lijkt hij heel veel op je eigen gedachte stem, maar geeft het jou raad en inzicht of zegt je dingen over iemand anders, situaties of wat je in de gaten mag houden.

Stel dat je in je hoofd hoort "je moet hier rechts af ". Dit is een aanwijzing die jou in je hoofd zegt dat je opeens rechts af moet gaan ipv dat je recht door moet gaan. Het gebeurt ook zonder dat jij hieraan denkt , dus zonder dat je in je eigen gedachte zit te praten tegen jezelf, hoor je dat plotseling in je hoofd.

Deze stemmen kunnen dus van je gidsen afkomen, van iemand die is overgegaan, of van iemand die nog leeft. En dat laatste klinkt misschien een beetje raar of vreemd, maar dat is het niet zo.

Pagina's: [1] | Omhoog Print 
Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Nieuwetijdskinderen  |  Paranormaal  |  Topic: stemmen horen. « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte