Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
September 06, 2010, 02:53:20
Startpagina | Help | Inloggen | Registreren | Home Website
Berichten sinds je laatste bezoek
Nieuws:
Bewust opvoeden is een onderdeel van Kernkind.
Diana Annegarn helpt gezinnen en bedrijven om dieper in te gaan op de behoefte van het kind. Door samen te werken aan groei en verandering die door het kind in werking wordt gezet, zijn we in staat ruimte te maken voor het kind van nu. Diana heeft de Kernkindvisie geschreven en leidt mensen op deze visie over te dragen aan anderen.
Meer lezen>>

Gratis e-boek ontvangen over het gezin van nu?
Schrijf u nu in voor onze E-zine

klik hier

Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Persoonlijke dingen van leden  |  Alles over onze leden  |  Topic: Hallo, ik ben Wendy 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] | Omlaag Print
Auteur Topic: Hallo, ik ben Wendy  (gelezen 234 keer)
Wendela78
Newbie
*

Broertje en Zus

« Gepost op: Juli 17, 2010, 11:11:39 »

Hallo iedereen,

Ik kwam op deze site door 1 van mijn vele zoektochten op het internet en deze keer was ik op zoek naar gelijkgestemden v.w.b. inenten omdat ik graag ervaringen wilde vinden van ouders die hun kinderen niet hebben gevaccineerd. Mijn kinderen zijn 1,5 en 2,5 jaar oud en niet ingeent. Ik kan alleen niemand vinden met wie ik over ervaringen kan spreken. De vragen die ik op het internet heb gesteld hierover, vinden weinig gehoor en ik kan niet veel met de antwoorden van mensen die vinden dat ik onverantwoord bezig ben. Wij hebben deze keuze zeer weloverwogen gemaakt na ons er enorm in verdiept te hebben. Het is niet over een nacht ijs gegaan en die keus was op zich al moeilijk genoeg door de maatschappelijke druk die je dan voelt. Wij zijn dan ook overgestapt naar een antroposofisch consultatiebureau.
Verder krijgen ze beide nog borstvoeding, ook al veel voer voor discussie heb ik gemerkt (wat meestal niet de leukste gesprekken zijn, helaas).
Ik ga in september en oktober het deugdenproject (cursus) volgen, waar ik erg veel zin in heb. Het biedt handvatten om op te voeden met een gouden randje... Misschien zijn hier mensen die dit ooit gevolgd hebben?
Ik werk in de psychiatrie op een opname afdeling (waar ik ook veel met mijn eigen visie geconfronteerd wordt v.w.b. spiritualiteit en alternatieve geneeswijzen) als verpleegkundige.
Tja, ehm.... ik kan wel bezig blijven.... Ik ben ook erg geinteresseerd in reincarnatie (verhalen van kinderen vind ik erg boeiend om te lezen), leven na de dood (BDE's), etc. Ben zelf alleen niet paranormaal begaafd (al denk ik dat iedereen dat in zekere zin wel is, maar verleerd heeft, dat terzijde) o.i.d.

Nou ja, mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust, ik ga hier even weer verder neuzen als ik meer tijd heb. Met twee kleintjes is het hier overdag erg druk, maar dat zal jullie niet onbekend voorkomen, haha. Ik ben helemaal blij jullie gevonden te hebben!!!

Liefs Wendy
Jade
Full Member

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 18, 2010, 09:58:35 »

hallo Wendy welkom op het forum. Ik kan me heel goed voorstellen dat je de vaccinaties bij je kinderen niet hebt laten toepassen en dat voor jullie ook een eigen keuze is geweest. ook begrijp ik de reacties.

Wow, dat je dat je de borstvoeding bij je kinderen nog zo lang vol kan houden. Ik vind het geweldig,  maar krijgen je kids naast de borstvoeding niets anders, want zo vanaf 1 jaar mogen ze toch ook alles eten??

Wat was je keuze erin om bewust geen vaccinaties te laten prikken bij je kids, ben ik ook best wel benieuwd naar. Mits ik nu zelf nog kinderen zou krijgen zou ik dat ook bewust overwegen om de vaccinaties te laten schieten.

Oppasmoeder van: Joes 8 Sipke 7
I love Kids, tante van Elora 20 Leander 18 Melvin 11 Sander 8 Mitchel 4
Wendela78
Newbie
*

Broertje en Zus

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 18, 2010, 09:59:56 »

Haha, ze krijgen ook ander eten hoor! Vanaf 6 maanden hebben ze groente en fruit erbij gekregen (met Rapley methode) en dit is langzaam uitgebouwd. Nu eten ze dus normaal en drinken nog regelmatig borstvoeding i.p.v. ander drinken (koemelk, ranja, thee, dat krijgen ze niet). Ze krijgen overigens wel vers vruchtensap, diksap, roosvicee, e.d. Alles zonder suiker.

Het gaat haast te ver om al onze argumenten (over niet vaccineren) hier neer te zetten, want het zijn er ontiegelijk veel. Bijv. de ziekte komt niet op de normale wijze binnen (via de luchtwegen bijv.), maar wordt ingespoten en doet dus veel meer organen etc. op een andere wijze dan normaal aan. Dan nog dat kinderziektes op vroege leeftijd wel vervelend en lastig kunnen zijn (denk met name aan de BMR prik), maar niet zonder nut. Een kind wat dit op jonge leeftijd doormaakt en een goede weerstand heeft, krijgt door het doormaken van KINDERZIEKTES een betere afweer op latere leeftijd. Risico's van de vaccins zijn nog niet volledig bekend en ik vertrouw de farmaceutische industrie niet echt (gaat me te veel om de winst). Net voordat de campagnes begonnen (vroeger) waren de meeste ziektes door betere hygiene al ver op retour qua voorkomen. Tegenwoordig is er veel meer wetenschap over bepaalde ziekten en zijn ze ook beter te behandelen en sneller te herkennen. Ik vertrouw meer op homeopaten bijv., die de kracht van het lichaam aanspreken om te genezen.
Sinds de invoering van vaccinatiecampagnes zijn er meer mensen (kinderen) met astma, allergieen, eczeem, leukemie, gedragsstoornissen, etc. Kan ook allerlei andere factoren hebben, dat besef ik me ook, maar toch.
Mensen melden de bijwerkingen ook bijna niet (topje van de ijsberg) of het wordt weggewoven door de huisarts of consultatiebureau. Als je nagaat hoeveel ziektes je kinderen (plus hulpstoffen) kinderen in het eerste jaar ingespoten krijgen.... dat is veeeel. Als je borstvoeding geeft, geef je ze al een goede afweer mee voor de eerste periode. Het immuun systeem van baby's is nog zo in ontwikkeling, ik denk dat je daar niet te snel in moet ingrijpen. De natuur is over het algemeen goed geregeld. Nou ja, en zo zijn er nog meer die ik zo even niet uit mijn mouw kan schudden. We hebben alle ziektes stuk voor stuk bekeken (risico's, evt. behandelingen ervan, etc) en zijn nu tot de conclusie gekomen niet te enten. Misschien rode hond voor mijn dochter als ze in de puberteit komt en evt. de Bof voor mijn zoontje als hij in de puberteit komt. Helaas komen kinderen er door de campagnes er op jonge leeftijd niet mee in aanraking en op latere leeftijd die ziektes doormaken, levert meer risico op...
Vereniging van Kritisch Prikken heb ik boekjes besteld en bij antroposofisch consultatiebureau heb ik er een boekje over gekocht. Ik heb het niet alleen van de tegen-kant bekeken, maar ook zeker van de pro-kant. Weegschaal woog zwaarder (veel zwaarder) voor ons voor niet prikken.

Liefs Wendy
Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 21, 2010, 08:50:00 »

Hoi Wendy

Welkom. Ik heb dit bericht voor je doorgestuurd aan mensen waarvan ik weet dat ze hun kind niet gevacineerd hebben. Misschien dat er een reactie komt.

005

Jade
Full Member

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 21, 2010, 12:08:15 »

@ Wendela

Wat de vaccinaties betreft ben ik inmiddels ook achter gekomen dat daar teveel "rotzooi" zit wat tot zekere hoogte zelfs tot meer ziektes kan lijden, en ook zeker nog op latere leeftijd. Ik vind het juist heel goed dat je hierover NU ook bewust hebt nagedacht je kids niet te laten vaccineren.

Dranken waar geen suiker in zit PAS OP !!!! met de kunstmatige zoetstoffen een vervanger voor de suiker die brengen over 't algemeen meer schade toe qua gezondheid dan gewone suiker .

Oppasmoeder van: Joes 8 Sipke 7
I love Kids, tante van Elora 20 Leander 18 Melvin 11 Sander 8 Mitchel 4
TanjaV
Kernkind
*

Kernkindcoach

« Antwoord #5 Gepost op: Juli 21, 2010, 11:50:33 »

Hoi Wendy,

Ik heb een zoontje van 16 maanden en hij heeft ook geen enkele inenting gehad. Net als jij heb ik alle voors en tegens goed tegen elkaar afgewogen en heb ik er veel over gelezen. Het was dus echt een weloverwoge, bewuste keuze. Helaas ben ik ook tegen een enorme muur van onbegrip aangelopen, maar ik sta nog steeds 100% achter mijn beslissing. Bij het schrijven van dit berichtje realiseer ik me dat ik verder niemand ken (direct of indirect) die zijn kinderen niet heeft laten inenten, dus we zijn inderdaad echt nog zwaar in de minderheid Wink

Er is zoveel angst gecreeerd omtrent de kinderziektes, dat er vaak niet meer helder nagedacht wordt over de keerzijde van de vaccinaties. De letterlijke reactie van mijn moeder toen ik vertelde dat ik mijn zoontje niet liet inenten was : ´maar dan gaat hij dood´. (Hoezo?!?). Zo diep zit het ingeworteld in onze maatschappij. Je ziet gelukkig wel dat ouders steeds bewuster met hun kinderen en de opvoeding omgaan, dus ik hoop dat steeds meer ouders zich ook bewust worden van het feit dat inenten een keuze is en geen verplichting of dat er variaties op het vaccinatieschema mogelijk zijn.

En zo zijn er meer onderwerpen waarover er maatschappelijk een mening is ontstaan (zoals langer borstvoeding geven (echt knap dat je dat doet!!) of baby´s bij je in bed laten slapen etc.), die nodig herzien moeten worden!!!

Groetjes,
Tanja

Kernkindcoach, www.vrijevlinders.nl
Wendela78
Newbie
*

Broertje en Zus

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 22, 2010, 11:26:59 »

Diana, bedankt! Leuk om zo met meer mensen in contact te komen. Ik ken inderdaad ook niemand (direct of indirect) die deze keus ook gemaakt heeft, dus fijn om herkenning (over bijv. reacties van anderen) tegen te komen.  happy://
Tanja: Mijn vader is wel een heel verstandige man, vind ik (en ik hoor dat ook vaak van anderen), maar hij heeft zo'n enorme discussie met mij gehad dat ik er helemaal van over mijn toeren was. Hij is juist degene die mij geleerd heeft kritisch te zijn (over alles en iedereen) alvorens een beslissing te nemen of iets over iemand te vinden. Hij bekijkt alles van twee kanten, nog meer dan ik. Ik ben hem daar dankbaar voor (het heeft me wel gemaakt tot wie ik nu ben), maar het maakt ook dat ik graag wil dat hij me juist nu hierin serieus neemt. Hij kwam met allerlei feiten en was niet bereid te luisteren naar mijn argumenten (PS hij en ik werken beide in de zorg). Dacht dat ik weer een of andere complot theorie najoeg (ben o.a. erg bezig geweest met de aanslagen op de Twin towers in 2001, waar ik overigens nog steeds mijn bedenkingen over heb, over de toedracht althans). Ik ga altijd teveel met dingen op de loop, aldus hem, terwijl ik alles meestal tot op de bodem uitzoek en dan tot conclusies kom, die veel mensen (de maatschappij) tegen de borst stuit. Waaronder het niet vaccineren dus. Hij veroordeelt het nu niet meer zo (mijn moeder vindt het juist heel dapper van me, maar ergens toch ook wel griezelig), ook omdat mijn moeder het in deze voor mij opneemt.
En kinderen bij je in bed (of in het begin in ieder geval op je kamer) laten slapen.... Mee eens! Laten huilen? Baby's kunnen je van het begin af aan al manipuleren (ja, echt gehoord!!!)Huh?? Etc., etc. Nog genoeg voer voor discussie en informatie. Ik hoop dat ik mijn bijdrage hier een beetje kan gaan leveren en ik ga ervan uit veel van jullie te leren en aan jullie te kunnen vragen, alvast bedankt! Ik ben al helemaal blij met jouw reactie Tanja.  happy
Jade: Van die zoetstoffen ben ik op de hoogte (komen er dus ook niet in bij mijn kinderen). Wel bedankt voor de waarschuwing.

Groetjes Wendy
TanjaV
Kernkind
*

Kernkindcoach

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 23, 2010, 10:12:22 »

Hoi Wendy,

Ik begrijp je volkomen: laten huilen, hoe kun je het over je hart verkrijgen?! en mijn baby is nog net niet manipulatief genoemd, maar verwend was ie al met 2 weken haha... en twin towers trouwens ook zo mijn bedenkingen over Wink (iets teveel rare dingen en toevalligheden).

Het lastigste bij de beslissing van het niet vaccineren vond ik ook echt de reactie van dierbaren. De reacties van vreemden kon ik redelijk goed langs me heen laten gaan, maar die bv van mijn moeder raakte me echt. Zij zou toch van iedereen moeten weten dat ik alleen het allerbeste wil voor mijn kind. Ach ja inmiddels is het hier eigenlijk geen onderwerp van gesprek meer, gelukkig (totdat hij weer ziek wordt..). Ik denk dat mijn vader me wel had begrepen, maar hij is tijdens mijn zwangerschap overleden (was ook altijd een wijs en kritisch man). Maar ja misschien had hij op dit onderwerp ook net als jouw vader gereageerd. Men is zo bang om ziek te worden, omdat er vanuit wordt gaan dat het je zomaar, zonder reden overkomt. Zelf studeer ik Klassieke Homeopathie en daardoor ben ik toch heel anders aan gaan kijken tegen ziekte, het ontstaan van ziekte en gezondheid. 

Het mooie van dit alles vind ik zelf wel dat als het over zo´n onderwerp gaat waar mijn zoon mee te maken heeft dat er zo´n oerkracht naar boven komt waardoor je dus zonder moeite tegen de stroom in kunt handelen. Dat geeft kracht!

Ik ook blij met jouw reactie, fijn om eens een gelijkgestemde te horen Smiley

Groetjes,
Tanja
Wendela78
Newbie
*

Broertje en Zus

« Antwoord #8 Gepost op: Juli 28, 2010, 08:03:15 »

Tanja, weet jij toevallig ook of kinderen andere ziektes in mildere vorm doormaken als zij niet ingeënt zijn? Ik bedoel dan bijv. de waterpokken en roodvonk (waarschijnlijk hebben mijn kinderen dit gehad, maar we weten het niet zeker).

Ik kan me overigens weer helemaal vinden in jouw stukje, mooi omschreven (dat met die oerkracht o.a.)!

Liefs
TanjaV
Kernkind
*

Kernkindcoach

« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 18, 2010, 10:42:14 »

Hey Wendy,

Ik ben even niet op de site geweest, dus ik zie nu je vraag pas, maar bij deze alsnog mijn antwoord! Het hoeft niet altijd zo te zijn dat kinderen die niet ingeent zijn ziektes in een mildere vorm doormaken. Ik ken ook een babytje dat niet ingeent was en met zeven maanden een hele heftige uitbraak van kinkhoest kreeg. Met wat homeopathische ondersteuning en veel rust en vertrouwen van de ouders is het kindje er goed doorheen gekomen en kreeg het daarna (wat je vaak ziet na het doormaken van een kinderziekte) een enorme ontwikkelingsspurt. Kinderen moeten ook vaak bepaalde ziektes doormaken voor hun ontwikkeling. Het zijn niet voor niks kinderziektes. Wat je nu vaak ziet is dat er bij volwassenen nog wel eens ineens kinderziektes opduiken...blijkbaar moet je er toch een keer doorheen.

Het is m.i. wel zo dat kinderen die geen inentingen hebben gehad en borstvoeding krijgen/hebben gehad de hoogste (en dus ook meest natuurlijke) weerstand hebben die er is voor mensen, dus veel ziektes zullen daarom niet zo diep inwerken bij hen. En ik ben er van overtuigd dat als er niet gerommeld is met je natuurlijke weerstand de ziektes komen op de momenten dat jij het aankunt/dat jij ze nodig hebt voor je ontwikkeling. Dus het kan heel goed dat je kinderen bijna ongemerkt een aantal kinderziektes hebben doorgemaakt. Ze komen in alle vormen en maten en helaas hoor je over het algemeen alleen de heftigste vormen en daar worden we bang voor gemaakt.

Ik denk dat als je ziet dat je kinderen zo goed door ziektes heen komen je je ook wel weer gesterkt voelt in je beslissing om niet in te enten. Dat heb ik zelf ook bij mijn zoontje.

Liefs
Tanja
Diana Annegarn
Administrator

Kernkindcoach

« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 20, 2010, 10:35:16 »

Wauw, ik vind jouw standvastigheid in jouw keuze heel bijzonder hoor.  008 Je antwoord staat gewoon als een huis.

Pagina's: [1] | Omhoog Print 
Holistisch opvoeden kind en ouders  |  Persoonlijke dingen van leden  |  Alles over onze leden  |  Topic: Hallo, ik ben Wendy « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte